-Kundene betaler ikke, og da blir det dyrere

Norsk Kunnskapsbevis ASNorsk Kunnskapsbevis AS har opplevd stor pågang siden selskapet åpnet i 2012, men dessverre betaler ikke kundene. Nå ser selskapet seg nødt til å endre fokus.


-Vi har hatt mange fornøyde kunder som vi hjulpet med søknadsdokumenter, men dessverre er det mange som ikke har betalt for seg. Norsk Kunnskapsbevis AS drives ulønnet, og vi er avhengig av å få inn midler for å dekke løpende kostnader i selskapet, forteller daglig leder, Gilbert Borgen.

Selskapet har hatt mange hundre kunder i løpet av 2014, men blir allikevel tvunget til å se etter andre områder for å tjene inn nok midler for videre drift. -Dette er svært synd, da vi virkelig brenner for å bidra til et rettferdig arbeidsmarked der arbeidssøkernes kunnskap og motivasjon blir sett og verdsatt av arbeidsgivere.

Oljearbeidere og dykkere
Flere av de kundene som ikke har betalt for seg er etnisk norske menn i alderen 30-50 som søker arbeid i Nordsjøen. -Vi har generelt god erfaring med arbeidsinnvandrere og kunder med dårlig norskkunnskap, men gjentatte ganger er det søkere til oljebransjen som ikke betaler for seg. Enkelte av kundene har kjøpt tjenester for over 1.500 kroner, som de ikke har betalt for. -Det er klart at når vi opplever mange slike kunder, blir det fort ulønnsomt drive butikk. Vi håper jo selvfølgelig å gå i null, forteller Borgen.

Skjermdump: Kundebestilling hos Nokun.nonokunnkunde

Skrur opp prisene
Nettportalen Nokun.no, som driftes av Norsk Kunnskapsbevis setter opp prisene med den hensikt å få færre kunder. -Dette er noe selvmotsigende, men nå ønsker vi færre kunder, og kommer til å sile ut folk som vi ikke har tillit til, sier Borgen.

Norsk Kunnskapsbevis ble stiftet for å være et tilgjengelig og billig hjelp for jobbsøkere til yrker hvor skrivekunnskaper ikke er viktig, men nå ser det ut til at selskapet skifter beite for å betjene selskapets løpende kostnader.

Satser på nettmagasinfolkepressenstor
Nettmagasinet Folkepressen.no startet opp som del av Norsk Kunnskapsbevis AS i 2014, og har mellom 2.000 og 5.000 lesere daglig. Nettmagasinet henvender seg til ungdom og unge voksne med fokus på humor, kunnskap og sunne verdier. Folkepressen.no har ingen faste ansatte og drives på frivillig basis, inntekt går til videreutvikling og drift av nettmagasinet.

-Selv sommerjobber som journalist krever at du har erfaring fra media, og vi ønsker å gi de som ikke får erfaring andre steder en mulighet til å opparbeide seg relevant erfaring, forteller Borgen. Nettmagasinet Folkepressen.no har nylig innledet samarbeid med flere aktører, og høsten 2015 blir det storsatsning for å gjøre nettmagasinet kjent i hele landet. -Vi har fått inn noen meget dyktige samarbeidspartnere, og håper på å få inn enda flere. Vi er ute etter både store og små partnere, for vi er fortsatt et selskap som fokuserer på å gi andre muligheten, avslutter Borgen

Følg gjerne med oss videre på Folkepressen.no og vis din støtte gjennom å like facebook-siden vår!

Folkepressen nettsidelogony