Legger ned NOKUN-Bedrift

I januar 2014 kommer selskapet til å åpne nye nettsider som tilbyr rimelige tjenester for gründere og småbedrifter, og legger derfor ned bedriftssidene på nokun.no. –Vi gleder oss, sier kundeansvarlig Camilla Veland.

Undervurderer behov

I dag finnes det over 500.000 nordmenn som drømmer om å starte sin egen bedrift. En stor del av bedriftene er basert på salg av varer til privatmarkedet. Gründere innen denne sektoren velger ofte å selge varene sine via en «ferdiglaget» nettbutikk fra f.eks. Visma eller netthandel24. Dette gir profesjonelle nettsider som appellerer både til kunder og andre interessenter. Problemet småbedriftene møter er at besøkene til nettsiden uteblir, og manglende kapital til markedsføring forhindrer vekst. Mange nettbaserte handelsbedrifter opplever å få lite respons siden målgruppen ikke får vite om produktene. Dette er på grunn av at gründere ofte undervurderer behovet for markedsføring og omdømmebygging. Det viktigste for at en kunde skal velge akkurat din bedrift, er at han eller hun stoler på bedriften. For at noen skal stole på deg, må du bygge et forhold med kunden, og det er nettopp det man har muligheten til gjennom sosiale medier. Dette er brukerstyrte plattformer hvor du kan møte personer har interesser som er relatert til dine produkter.

De bedriftene vi sikter oss inn på er hovedsakelig småbedrifter hvor eierne arbeider i andre jobber ved siden av. Vi har erfart at disse bedriftene har begrenset tid til styring av sosiale medier og kundekontakt på nettet, og ønsker derfor å tilby rimelige tjenester som styring av facebook, twitter og nettsider.